Van de Voorzitter

Maart 2024 - Nieuwe lente, nieuw geluid. Ik hoor de vogels ’s morgens vroeg weer zingen. Ook de tuin hoor ik roepen. Werk aan de winkel. Oude plantenresten verwijderen in de hoop dat er geen ernstige vorst meer komt. Zorgvuldig vermijden de bloeiende en nog ontluikende bloembollen te beschadigen. Ook her en der wat snoeien. Spitten in het mini stukje grond voor wat groenten is overgebleven. Maar vooral ook genieten van de al bloeiende narcissen, de sneeuwroem, de krokussen, de blauwe druifjes, de vroege tulp!

De afdeling Alblasserwaard hield zijn jaarlijkse ledenvergadering. We nodigden de leden uit ook deel te nemen aan het maken van een bloemstukje onder leiding van Jantina die ook onze Crocusavonden mee verzorgt. Dat was een groot succes. 39 leden melden zich aan! De leden keurden het beleid van het bestuur over 2023 goed en stemden in met de begroting en plannen voor 2024. We huldigden de Jubilarissen! De familie van der Rhee was zelfs 50 jaar lid. Maar vooral: maakten we prachtige bloemstukjes, van veel bloemen voorzien, om mee naar huis te nemen.

Voor herhaling vatbaar constateerden we na afloop. Onze afdeling is niet groot met zo’n 125 leden maar wel heel levendig. Overigens nodig ik jullie allemaal uit om nieuwe leden te werven, vraag eens een buur, een familielid, een kennis om ook lid te worden. Het levert ze maandelijks een prachtig blad op en deelname aan onze lezingen, ruilbeurzen en service op tuingebied van onze landelijke vereniging.

Nu ik landelijk Groei en Bloei toch noem: We hebben een nieuwe directeur Femke Lampe. In het magazine “Groei en Bloei” stelt ze zich voor dus vermeld ik hier alleen dat ze ook graag onze afdeling een keer bezoekt.
We kijken even hoe en wanneer. Misschien dat u in de tussentijd eens op de landelijke website kunt kijken. Er is veel informatie over tuinen die te bezoeken zijn, over planten, afdelingsactiviteiten etc. Wist u dat u als lid ook aan andere afdelingen kunt deelnemen? Kijk maar eens hier op eigen website onder activiteiten voor vele  "groene ideeën".

Graag sluit ik af met de wens op een mooi voorjaar en nodig u uit om op 4 juni naar de koffie ochtend bij Piet Boer in Hardinxveld te komen of deel te nemen aan de zaden en stekkenruilbeurs of aan de lezingen.

Ik zie u graag!

Aart Bogerd