Over Crocus

De Crocus bloemschikclub, een onderafdeling van G&B Alblasserwaard, telt momenteel 45 leden en bestaat al sinds 1969. Iedere maand wordt er tijdens een gezellig samenzijn een professioneel bloemstuk samengesteld. Om iedereen voldoende aandacht te kunnen geven is het aantal leden over twee groepen verdeeld, te weten Crocus I en Crocus 2.

De bloemschikavonden worden gehouden onder leiding van professionele bloembinders. Crocus 1 schikt op de eerste en Crocus 2 op de tweede woensdagavond van de maand. Hier wordt wel eens van afgeweken in verband met vakantie e.d.

De avond begint om 20.00 uur, ca. 20.30 uur is er pauze met koffie of thee en rond 22.00 uur gaat iedereen met een mooi bloemstuk naar huis.